Geen muizenissen voor Blauw Wit
Zaterdag 26 november 2011 was er bijna maximale winst voor de spelende Blauw Wit—ploegen. Alleen de B-tjes verloren, heel nipt, hun wedstrijd. Beide trainers hebben het er nog moeilijk mee. Jammer, maar er komen nog meer kansen !!
De teams 1, 2, 4, A1, D1, D2 en F1 wonnen wel hun wedstrijd: een mooi zaterdag, dus !!
In Sportpunt Zeeland kon ik zelf getuige zijn van twee alleraardigste wedstrijden. Nu ben ik natuurlijk niet geheel objectief, zelfs helemaal niet, maar toch.
De wedstrijd van BW D1 in de morgenuren tegen Top D2 was echt een feest om te bekijken. De ploeg, getraind door Ilse en Ivo, speelde “fris en fruitig” en benutte bijna alle kansen. Dit in tegenstelling tot de ploeg uit Arnemuiden die wat meer pech had. In de tweede helft zakten onze D-tjes nu eens niet terug: ze maakten het gat met de tegenstander zelfs groter. Uiteindelijk werd door goed combinatiespel en goede dekking met 8 – 3 gewonnen. Mooie wedstrijd met terechte complimenten van de meegereisde TOP-supporters. Ik wil het BW-senioren beslist aanraden om eens naar die aankomende generatie korfballers te komen kijken.
’s Avonds stonden twee wedstrijden tegen Scheldevogels op het programma. Nu waren die wedstrijden sinds vorig seizoen op zijn minst wat beladen. Destijds viel een speler van Scheldvogels 2 zo hard op de speelvloer, dat bijstand van ambulancepersoneel en een opname in het ziekenhuis noodzakelijk was. Uiteindelijk liep het nog goed af. In de daarop volgende wedstrijd BW 1 tegen Scheldevogels 1 was niet de Bergse ploeg aangeslagen door het incident, maar juist onze BW-ploeg. Een zeer emotionele wedstrijd met volop intimidatie en fysiek hard spel volgde. Een weinig verheffend spektakel. Reden waarom wellicht met enige spanning naar de ontmoeting van zaterdag jl. kon worden gekeken. Dat viel aanvankelijk best mee. BW 2 speelde een knappe wedstrijd tegen Scheldevogels 2 en wist redelijk gemakkelijk te winnen met 11 – 7. Geen probleem: gewoon beter.
De ontmoeting tussen de beide hoofdteams kwam wat moeilijk “los”, maar uiteindelijk kwamen de schutters op gang. De scheidsrechter was ook deelgenoot van de wedstrijd. De beslissingen werden niet altijd begrepen en dus vond ik mezelf -als leek- nu eens niet helemaal “een buitenbeentje”. Maar goed: beide ploegen deden er hun voordeel mee.
Omdat de BW-schutters enkele op cruciale momenten scores lieten optekenen, werd de sfeer in het veld er niet beter op. Bas kon -als revanche- gelukkig enkele strafworpen zelf verzilveren. Tegen het einde van de wedstrijd moest Ivo -om zijn rechterarm te redden- met zijn linkerschouder inzetten. Een leuke schouderworp was het gevolg en de sfeer was helemaal gezet.
Martijn Zandee viel in op een manier “zoals je dat in de boeken leest” en werd daarmee m.i. “man of the match”.
Het meest tedere moment was ongetwijfeld de opkomst van het muisje dat –ver in de tweede helft- vrolijk trippelend de speelvloer betrad. Waarschijnlijk gevlucht van de tribune door de fikse aanmoedigingen van -Brothers in Arms- Togo. Het kleine muisje kwam niet ver, want Romy pakte zeer kordaat het diertje op en zette het in de handen van een verbouwereerde supporter op de eerste rij. Romy’s opleiding heeft haar wellicht enige vertrouwdheid met klein vee opgeleverd, maar haar actie was desondanks indrukwekkend en zeker niet rolbevestigend !!
Uiteindelijk werd een mooie overwinning (16-10) voor BW 1 opgetekend. Ook coach Adri van Bavel liet alles van zich afvallen en deelde ongebreideld in de zege. De talrijke BW-supporters beloonden de ploeg van harte. En ik –als vader en werkgever- telde mijn zegeningen, geen blessures !!
Maar hoe zal de terugwedstrijd zijn ?? Ik heb het even opgezocht: zaterdag 28 januari rond lunchtijd komen zowel BW 2 als 1 weer tegen de Vogels in actie. Heb de datum maar alvast genoteerd.
Maar of dat verstandig is …..
| < Vorige | Volgende > |
|---|
Laatst aangepast (dinsdag 29 november 2011 23:28)